الیـــــــــــــــــــــران

الکترونیک و کامپیوتر (مهندسان جوان ایرانی)

الیـــــــــــــــــــــران

الکترونیک و کامپیوتر (مهندسان جوان ایرانی)

سرعت شبکه های مخابراتی 4 برابر می شود

شرکت "نورتل نت ورکس" به زودی فناری جدیدی را وارد بازار می کند که به شرکتهای مخابراتی این امکان را می دهد سرعت شبکه های خود را چهار برابر کنند.

"نت ورکس" (Nortel Networks) آماده عرضه فناوری جدیدی است که به شرکتهای مخابراتی اجازه می دهد که سرعت شبکه های خود را چهاربرابر کنند و به این ترتیب موجب شکوفایی و توسعه ویدیو روی اینترنت، برنامه های با وضوح بالا و استفاده از تماسهای تلفنی تصویری شود.

نورتل اعلام کرد که فناوری نوری با سرعت ورودی تا 40 گیگابیت برثانیه را که در حدود 4 برابر سرعت شبکه های فعلی است عرضه خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، با عرضه این فناوری اپراتورها می توانند سرعت شبکه های خود را 4 برابر کنند و نورتل که بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات تلفنی در آمریکای شمالی است در این خصوص تاکید کرد که این فناوری حتی می تواند توانایی شبکه ها را به سرعت 100 گیگابیت برثانیه افزایش دهد.

درحال حاضر سرعت شبکه های مخابراتی 10 گیگابیت برثانیه است و می تواند از پهنای باند هزار کانال تلویزیونی با وضوح تصویر بالا حمایت کند.

همچنین نورتل اعلام کرده است که شرکت دانمارکی TDC و شرکت انگلیسی Neos Networks این فناوری جدید را خریداری کرده اند و به زودی این فناوری را با همکاری تمام اپرتوارهای مخابراتی دنیا آزمایش خواهد کرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد